جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

بک لینک چیست؛ ۷ روش طلایی گرفتن بک لینک

اگر بخواهیم بدانیم بک لینک چیست باید گفت بک لینک‌ها، «لینک‌های ورودی» یا «لینک‌های یک طرفه» نیز شناخته می‌شوند پیوندهایی از یک وب سایت به یک صفحه در وب سایت دیگر هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی، بک لینک‌ها را برای یک صفحه خاص در نظر می‌گیرند. صفحاتی که تعداد بک لینک بالایی دارند، معمولاً رتبه بالایی در موتورهای جستجوی ارگانیک دارند. در این مقاله به شما خواهیم گفت backlink یا بک لینک چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

بک لینک یا backlink چیست؟

بک لینک پیوندی از یک وب سایت دیگر به آن منبع وب است. یک منبع وب ممکن است یک وب سایت، صفحه وب یا فهرست وب باشد. بک لینک یک مرجع قابل مقایسه با یک استناد است.

بک لینک‌ها پیوندهایی از یک صفحه در یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. اگر شخصی به سایت شما لینک دهد، پس شما یک بک لینک از او دارید. اگر به وب سایت دیگری لینک دهید، آنها یک بک لینک از شما دارند.

به عنوان مثال، اگر این مقاله به یوتیوب پیوند دارد، بنابراین اکنون یک بک لینک از ما دارند.

تعداد کل بک لینک‌ها اغلب می‌تواند شامل لینک‌های زیادی از یک دامنه ارجاع دهنده یا چندین دامنه ارجاع دهنده باشد. اگر دامنه‌های ارجاع‌دهنده به محتوای شما مرتبط، معتبر یا مفید باشد، معمولاً به دامنه خود پیوند می‌دهند. در یک دنیای ایده آل، بک لینک‌ها به این ترتیب انباشته می‌شوند. محتوای منحصر به فردی که سایر وب سایت‌ها می‌خواهند با آن مرتبط شوند.

به طور کلی، بک لینک‌ها به عنوان یک “رای اعتماد” جهت بهینه سازی سایت و برای محتوایی که از منابع خارجی به دامنه شما پیوند داده می‌شود (backlink)، در نظر گرفته می‌شود.

۷ روش برای دریافت بک لینک قدرتمند بدون جریمه گوگل

1- رپورتاژ آگهی در سایت‌های مرتبط با حوزه کاری شما

اعتبار دامنه بالاتر به این معنی است که یک صفحه احتمال بیشتری برای رتبه بندی در SERP دارد. از ابزار رایگان Link Explorer Moz برای بررسی Domain Authority یک وب سایت استفاده کنید. از مشتریان فعلی که به برند شما یا کسب و کارهای فعلی که با آنها کار می‌کنید ارجاع می‌دهند بخواهید که به هر عنوان در سایت‌های خود از شما نام ببرند تا یک بک لینک ارائه دهند. همچنین از ریپرتاژهای آگهی نیز استفاده نمایید تا به معروف شدن برتد شما کمک نماید.

علاوه بر این، اگر کسب و کاری را پیدا کردید که به موضوع اصلی شما ارجاع می‌دهد، باید به شما یک بک لینک بدهد.

Google Alerts یا ابزاری مشابه را برای یافتن وب‌سایت‌هایی که کسب و کار شما را ذکر می‌کنند، راه‌اندازی کنید.

2- بهترین‌ها را معرفی کنید

به دنبال انتشار محتوا در سایت‌هایی با دامنه اعتبار بالاتر باشید، زیرا بک لینک شما با این نوع سایت‌ها مسافت پیموده شده بیشتری خواهد داشت.

3- آپدیت مقالات قدیمی

نظرات مشتریان تا حد زیادی یکی از قدرتمندترین ابزارهای فروش ورودی برای مشاغل کوچک با حضور محلی است، به خصوص اگر رقابت مستقیم با شرکت‌های بزرگتر بودجه بازاریابی کوچک شما را از بین ببرد. حتما مقالات قدیمی‌خود را به روزرسانی نموده و نظرات کاربران خود را بررسی کنید تا بدانید دقیقا دنبال چه چیزهایی هستند. تقریباً 41 درصد از بازاریابان گفتند که گرافیک اصلی (مانند اینفوگرافیک‌ها، تصاویر) به آنها کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی خود برسند. و 52 درصد از بازاریابان گفتند که محتوای بصری در استراتژی بازاریابی آنها بسیار مهم است.

4- راهنمای جامع منتشر کنید

یکی از موثرترین راه‌ها برای ایجاد بک لینک کلاه سفید، یافتن فرصت‌های وبلاگ نویسی و راهنمای جامع است. وبلاگ نویسی به کسب و کار شما اجازه می‌دهد تا با درج پیوندهایی به منابع، مطالعات و موارد دیگر، در صورت لزوم و مرتبط، نمایه بک لینک شما را به صورت ارگانیک بسازد. علاوه بر این، سایت‌ها از انتشار محتوای وبلاگ مهمان استقبال می‌کنند، زیرا ایده‌های پست وبلاگ جدیدی را که معمولاً پوشش نمی‌دهند ظاهر می‌شود و با تلاش کمی‌به برنامه محتوای خود اضافه می‌کنند.

5- از دایرکتوری‌ها استفاده کنید (معجزه سئو محلی)

استفاده از فهرست‌ها و دایرکتوری‌ها معجزه سئو هستند. با دسته بندی مطالب و فهرست کردن موضوعات سایت به راحتی کاربران شما میتوانند محصول یا خدمات خود را در سایت شما جستجو و پیدا کنند و در نتیجه سایت شما را به دیگران نیز معرفی نمایند.

6- درخواست مستقیم

از برندها و تأثیرگذارها برای به اشتراک گذاشتن محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. یک وبلاگ یا تأثیرگذار در صنعت خود پیدا کنید تا محصول یا خدمات شما را بررسی کند. هنگامی‌که جایگاه مناسب وبلاگ یا اینفلوئنسر را برای حمایت از برند خود پیدا کردید، محصول خود را برای آنها ارسال کنید یا در ازای بررسی، خدمات را رایگان ارائه دهید. یا اگر بودجه بیشتری دارید، می‌توانید به اینفلوئنسرهای سطح کلان نیز پرداخت کنید تا بازخورد صادقانه خود را ارائه کنند. سپس، وبلاگ یا اینفلوئنسر را به محصول یا خدمات خود پیوند دهید.

7- برند منشن

وقتی در نظر می‌گیرید که چرا و چه زمانی افراد محتوا را به اشتراک می‌گذارند، باید روانشناسی اشتراک محتوا را در نظر بگیرید. یک مطالعه اخیر نشان داد که 94٪ از پاسخ دهندگان گفتند که آنها به دقت بررسی می‌کنند که چگونه اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارند برای گیرنده مفید است. در همین مطالعه، تقریباً نیمی‌از پاسخ‌دهندگان به اشتراک‌گذاری محتوا را گزارش کردند، زیرا به آنها این امکان را می‌دهد که دیگران را از محصولاتی که به آن‌ها اهمیت می‌دهند آگاه کنند و به طور بالقوه نظرات را تغییر دهند یا اقداماتی را تشویق کنند.

هرچه محتوای شما آموزنده تر باشد، احتمال اشتراک گذاری آن بیشتر است. شما می‌توانید با استفاده از تخصص و تحقیقات اصلی خود به یک منبع قابل اعتماد به اشتراک گذاری محتوا تبدیل شوید. هر بار که مصرف کننده، وبلاگ یا تجارتی از تحقیق شما نام می‌برد، یک بک لینک کلاه سفید دریافت خواهید کرد.

کلام آخر

متخصصان بازاریابی آینده نگر استراتژی روابط عمومی‌خود را برای دستیابی به اهداف سئو بهینه می‌کنند. با همسویی با سئو بر روی کلمات کلیدی و محتوا، شکل دادن به فهرستی در مورد تاثیر سئو، و تلاش برای بک لینک‌های ارزشمند، آنها می‌توانند تاثیر تجاری فوق العاده ای را نشان دهند و تاکتیک‌های هوشمند و ارزشمندی را برای مزیت رقابتی وارد بازی کنند. جهت اطلاعات و راهنمایی بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

 

ارسال نظر