جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

آرشیو: آموزش

alexa

بهترین جایگزین های الکسا در سال ۲۰۲۲

در حال حاضر، همه بازاریابان دیجیتال و صاحبان وب‌سایت‌ها متوجه شده‌اند که آمازون در حال تعطیل کردن الکسا، پرکاربردترین ابزار تحلیل سئو است. این غول فناوری اعلام کرده که ابزار سئوی ۲۵ ساله خود را در می ۲۰۲۲ بازنشسته می‌کند، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا دنیای کسب‌وکار مشابه ۲۵ سال قبل نیست. اکنون ما ابزارهای سئوی بسیاری شبیه الکسا و حتی جایگزین های بهتری در اختیار داریم.

raid

آموزش راه اندازی RAID در لینوکس

RAID مخفف Redundant Array of Independent Disks مکانیزمی است که در آن مجموعه‌ای از دیسک‌ها به‌صورت زنجیره‌ای به هم متصل می‌شوند و موجب افزایش کارایی و دسترسی‌پذیری به داده‌ها و همچنین تحمل خطاپذیری و بازیابی داده‌های ذخیره شده می‌شود.

disable-root

غیر فعال کردن کاربر روت در لینوکس

این کاربر به تمامی دستورات و فایل ها در سیستم دسترسی خواندن، نوشتن و اجرائی دارد. از کاربر روت برای ساخت و تعریف کاربر جدید، نصب و پاک کردن پکیج نرم افزارها و کانفیگ سیستم عامل و نرم افزارها استفاده می شود.

linux-directory-size

میزان فضای اشغال شده توسط دایرکتوری ها

با استفاده از دستور du که مخفف disk usage می‌باشد می‌توان میزان فضای اشغال شده توسط دایرکتوری ها رو در لینوکس مشاهده کرد. در این آموزش به نحوه‌ی استفاده از دستور du می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

how-to-deny-access-to-website-using-htaccess

بلاک کردن آی پی از طریق .htaccess

بلاک کردن آی پی به این معنی می باشد که درخواست هایی که از یک آی پی مشخص که در کانفیگ شبکه مسدود شده است به شبکه ارسال می‌شود ریجکت یا رد می‌شود.

clear-dns-cache

پاک کردن کش DNS

کش دی ان اس (DNS Cache) یک پایگاه داده موقت است که اطلاعات جستجو (Lookup) شده‌ی قبلی DNS را ذخیره می‌کند. به عبارت دیگر، هر زمان که شما یک وب سایت بازدید می کنید، سیستم عامل و مرورگر شما یک رکورد دی ان اس برای دامنه وب سایت و آدرس IP مربوطه را نگه می دارد.

کاهش ایندکس

دلایل کاهش ایندکس وبسایت و راهکارهای مقابله با آن

چرا وبسایت‌ها دچار کاهش ایندکس می‌شوند و چه کاری باید درمورد آن انجام داد؟

مرغ مگس خوار

آشنایی با مرغ مگس‌خوار گوگل یا Hummingbird

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا Hummingbird، یکی از شیوه‌های منحصر به فرد جستجوی مطلب است که از سال ۲۰۱۳، موجب افزایش کیفیت جستجوهای کاربران در گوگل گردیده است.

anchor-text

انکر تکست و اهمیت آن در سئو سایت

انکرتکست (Anchor text) یا عنوان لینک و متن لینک، کاراکترهایی در یک متن است که قابلیت کلیک کردن را دارد و کاربران را به صفحه‌ای دیگر منتقل می‌کند.