جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

بررسی قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و اختصاصی

امروزه با گسترش کسب وکارهای آنلاین بسیاری از فروشگاه‌ها که در فضای حقیقی فعالیت می‌کنند برای افزایش فروش و جذب مشتریان جدید از نقاط مختلف جغرافیایی به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب وکار خود هستند.

حتی برخی از افراد بدون داشتن فروشگاه در فضای حقیقی به دنبال ایجاد فروشگاه مجازی برای کسب درآمد از این طریق هستند. در این شرایط قطعا اولین سوالی که برای این افراد ایجاد می‌شود این است که از چه طریقی ‌می‌توانند یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنند و قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

 

روش های مختلف طراحی سایت فروشگاهی

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توان از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس ،جوملا و دروپال استفاده کرد و یا حتی می‌توان به صورت اختصاصی و با استفاده از زبان‌های برنامه­نویسی مثل PHP و NET این کار را انجام داد. البته هر یک از این روش‌های طراحی سایت فروشگاهی مزایا و معایب خودش را دارد و قیمت طراحی سایت با هریک از این روش‌ها متفاوت است.

طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس

یکی از متداول‌ترین روش‌های طراحی انواع مختلف سایت فروشگاهی، شرکتی یا هر نوع سایت دیگری استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که استفاده از این روش طراحی سایت دارای مزایای بسیاری است.

 

افزونه ها و قالب‌های وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی وردپرس

برای طراحی سایت با استفاده از وردپرس باید از افزونه کاربردی ووکامرس که یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس است، استفاده کرد. در کنار آن از یکی از قالب‌های فروشگاهی سازگار با افزونه ووکامرس مثل قالب فلت­سام و یا انفولد نیز استفاده کرد.

برای افزودن برخی ویژگی­های عملکردی به سایت فروشگاهی وردپرسی که با استفاده از پلاگین ووکامرس طراحی شده‌اند می‌توان از افزونه‌هایی جانبی که برای این پلاگین طراحی شده‌اند استفاده کرد تا ویژگی‌های جدیدی به سایت اضافه شوند. به عنوان مثال می‌توان برای افزودن ویژگی مقایسه بین محصولات از پلاگین کاربردی Compare WooCommerce YITH استفاده کرد.

قالب‌های فروشگاهی سازگار با افزونه ووکامرس تا حدود بسیار زیادی قابلیت شخصی‌سازی دارند و حتی برخی از این قالب‌ها دموهای مختلفی برای انواع مختلف سایت فروشگاهی ارائه می‌دهند مثلا قالب فلت­سام دموهای جذاب متفاوتی برای انواع سایت فروشگاهی دارد. در کنار استفاده از قالب‌ها یا افزونه‌های آماده وردپرسی، برای شخصی سازی قالب‌ها یا پلاگین‌های وردپرس می‌توان از کدنویسی هم استفاده کرد.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با استفاده از وردپرس مزایای بسیاری دارد که از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساده بودن فرآیند طراحی سایت به نسبت طراحی اختصاصی سایت
  • امکان طراحی سایت در کوتاه­ترین زمان ممکن
  • وجود قالب‌های آماده متنوع و جذاب با امکانات فراوان برای استفاده در سایت
  • امکان توسعه­پذیری آسان با افزودن پلاگین‌های جدید به سایت
  • قابلیت سفارشی سازی سایت مطابق با خواسته کارفرما
  • طراحی سایت بدون حتی یک خط کدنویسی

 

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

قیمت طراحی سایت فروشگاهی یا هر نوع سایت دیگری با استفاده از پلاگین وردپرس با توجه به ویژگی ها و امکانات آن سایت متفاوت است. برای مشاهده قیمت‌های طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس می‌توانید به بخش تعرفه های طراحی سایت فروشگاهی در سایت آرمیس وب مراجعه کنید.

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

یکی دیگر از روش های رایج طراحی سایت فروشگاهی یا هر نوع سایت دیگری استفاده از کدنویسی و در واقع طراحی سایت با استفاده از یک زبان برنامه­نویسی و به صورت اختصاصی است.

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی

برای طراحی انواع مختلف سایت بدون استفاده از سیستم­های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا و یا دروپال می‌توان از ابزارها و زبان‌های برنامه نویسی متنوعی استفاده کرد.

در کل برنامه نویسان برای طراحی سایت با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی ، آن را به دو بخش تقسیم می‌کنند یکی بخش فرانت یا همان ظاهر سایت است و دیگری بخش بک سایت است که شامل کدهای موردنیاز برای مدیریت نحوه عملکرد سایت می‌شود.

به عنوان مثال برای برنامه­نویسی بخش بک سایت می‌توان از زبان برنامه­نویسی php و فریمورک پرطرفدار آن یعنی لاراول استفاده کرد. برای بخش فرانت سایت می‌توان از زبان‌های برنامه­نویسی html، css، bootstrap، javascriptp و برخی از فریمورک‌های پرطرفدار javascript مثل react و angular استفاده کرد.

یکی دیگر از روش‌های رایج برای طراحی سایت اختصاصی استفاده از معماری .net برای این منظور است که در آن از زبان برنامه­نویسی c# برای بخش بک سایت استفاده می‌شود. همچنین از دیگر زبان‌های برنامه­نویسی پرکاربرد برای طراحی سایت استفاده از زبان پایتون و فریمورک پرطرفدار آن یعنی جنگو است.

مزایای طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی نیاز به داشتن تخصص بالا در حوزه برنامه­نویسی و کدزنی با یکی از زبان‌های برنامه­نویسی که در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم دارد. این روش طراحی سایت نیز دارای مزایای زیادی است که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی اختصاصی و منحصر به فرد سایت
  • امنیت بالای سایت اختصاصی
  • امکان توسعه پذیری بالا با استفاده از برنامه نویسی
  • سرعت بالای سایت

 

بررسی قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی با توجه به ویژگی­ها و امکانات مورد نظر متفاوت است. به علاوه طراحی سایت به صورت اختصاصی نیاز به داشتن تخصص بالا در حوزه برنامه­نویسی و صرف زمان زیاد در مقایسه با طراحی سایت با استفاده از وردپرس دارد.

در نتیجه قیمت طراحی سایت اختصاصی قطعا خیلی بیشتر از هزینه طراحی سایت وردپرسی است برای مشاهده قیمت طراحی سایت اختصاصی می‌توانید به سایت آرمیس وب مراجعه کنید.

 

طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی

همانطور که در این محتوا اشاره کردیم استفاده از هر یک از روش‌های طراحی سایت وردپرسی و یا اختصاصی مزایای خاص خودش را دارد.

ولی بر اساس تجربه می‌توان گفت که برای کسب وکارهای کوچکی که تازه می‌خواهند وارد کسب وکار آنلاین شوند و برای فعالیت‌های خود سایت طراحی کنند، با توجه به محدودیت‌های مالی که دارند استفاده از طراحی سایت وردپرسی مناسب تر است ولی برای کسب وکارهای بزرگ با درآمد نسبتا بالا طراحی سایت اختصاصی می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

نتیجه گیری

در این محتوا به بررسی روش های مختلف طراحی سایت ، مزایای استفاده از هر روش و قیمت طراحی سایت فروشگاهی با هر یک از آن‌ها را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که این محتوا برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر