جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

سئوکلاه سفید چیست؟ مهمترین تکنیک ها در این روش بهینه سازی

زمانی‌که مسئله پیچیدگی دنیای سئو اشاره بکنیم روش‌های مختلفی برای سئو سایت وجود دارد که سئو کلاه سفید نیز یکی از آن‌ها می‌باشد. درواقع اصطلاح کلاه سفید بدین ‌معنی است که استراتژی بهینه‌سازی سایت که توسط گوگل تعریف شده‌است و باعث می‌شود تمام کارهایی که به طریق این روش انجام شود بهترین نتیجه را برای کاربران و سایت ایجاد کند.

اگر هدف صاحب سایت کسب جایگاه در نتایج جستجو باشد باید اهدافی که گوگل برای کاربرانش تعریف کرده دور شده و از طریق سئو و روشی که گوگل برای سایت‌ها ارائه داده به این جایگاه برسد. یعنی شما باید ابتدا رضایت کاربران و نیازهای آن‌ها را برای رسیدن به نتیجه اصلی مورد اولویت خود قرار دهیم.

سئو کلاه سفید یا کلاه خاکستری چه مفهومی دارد؟

سئو چیست؟ اگر بخواهیم به‌طور بنیادین به این مسئله پی ببریم ابتدا باید معنی او را به‌خوبی تعریف کنیم. درواقع سئو تکنیک‌ها و روش‌های پیاده‌سازی متفاوتی است که با استفاده از استانداردها و پیشنهادی بودن آن می‌توان از طریق به بهینه‌سازی سایت به رتبه‌های اول گوگل دست یافت. معمولاً نوع دسته‌بندی این تکنیک‌ها با عناوین مختلفی مانند سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری معرفی می‌شود.

تمامی مسائل بیان‌شده به‌صورت تخصصی با روش‌های مختلف برای کسب رتبه در موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گرفته که برخی از آن‌ها قانونی و برخی از آن‌ها غیرقانونی است که در صورت انجام مراحل غیرقانونی شامل جریمه گوگل می‌شود و این تکنیک‌ها در بازخوردهای کاربران و تأثیر مثبت یا منفی می‌تواند رابطه مستقیمی داشته باشد.

به‌عنوان تعریف اولیه برای بحث او باید گفت که سئو کلاه سفید یکی از تکنیک‌های استاندارد و اصولی در این بحث است که تمرکز اصلی آن برای هدفمندسازی و واقعی کردن کاربران یک سایت برای رسیدن به بهترین و ایده‌آل‌ترین نتیجه ممکن است.

این تعریف ساده درواقع باعث می‌شه تا مفهوم دقیق سئو کلاه سفید را متوجه شوید و به‌عنوان صاحب یک سایت بدین منظور فکر کنید که هم‌زمان با رضایت مخاطبین شما می‌توانید رضایت موتورهای جستجو را دریافت کرده و امتیاز و رتبه سایت خود را نیز افزایش دهید.

درواقع دریافت رضایت کاربران با استفاده از تکنیک‌های ساده به‌صورت خودکار باعث می‌شود که رضایت موتورهای جستجو نیز به شکل کاملاً خودکار جلب شود‌. در این سئو ملاک اصلی برای آنکه بتوان عملکرد سایت را بهینه‌سازی کرد و در صفحات موتورهای جستجو نتایج خوب و استانداردی دست آورد استفاده قانونی و طبیعی از کلمات کلیدی، بک لینک ‌ها، لینک‌های داخلی و خارجی، تمرکز بر روی تولید محتوا و بازاریابی، نهایت جذب ترافیک ارگانیک و افزایش رتبه سایت است.

روند فرایندی که این نوع سئو دارد کاملاً طولانی‌مدت بوده و به دلیل این‌که هنوز الگوریتم‌های گوگل ربات هستند برای شناخت شما نیاز به زمان دارد و نتایج حاصل تقریباً همیشگی بوده اما روند رسیدن به این نتیجه کمی زمان‌بر است.

راهکارهایی که از طریق سئو کلاه سفید اعمال می‌شود شامل جرایم آنلاین موتورهای جستجو نبوده و همین امر باعث شده تا تجارت اینترنتی کمترین درصد خطر را ایجاد کند و به‌خاطر حمایت طبیعی موتورهای جستجو نیز از نتایج مثبت در اختیار فرد قرار بگیرد.

بهترین تکنیک‌های سئو کلاه سفید

برای آنکه بتوانید بهترین عملکرد را از تکنیک‌های سئو سایت کلاه سفید داشته باشید باید چند شرط را رعایت کنید که این چند شرط عبارت‌اند از:

تحقیق درباره کلمات کلیدی انتخابی شما

اولین و مهم‌ترین چیزی که از سایت‌ها را در موتورهای جستجو مورد دسترس قرار دهد و مهم‌ترین بخش آنست کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی درواقع نقش معرفی سایت شما را برعهده داشته و باید مرتبط و تحقیق شده انتخاب شوند. سعی کنید در سایت خود از کلمات کلیدی مختلف استفاده کرده و درباره این مسئله نهایت خلاقیت را به خرج دهید و از کلمات استفاده کنید که ترند موتورهای جستجوی گوگل هستند‌

تولید یک محتوای تخصصی و با کیفیت

برای این‌که بتوانید درباره کلمه کلیدی انتخابی خود بهترین تولید محتوا را داشته باشید باید درباره مسئله آن تحقیق کافی کنیم سعی کنید از مسائل کلیشه‌ای و و تکراری پرهیز کرده و ۱ تولید محتوای جدید را داشته باشید که محتوای شما باید کیفیت و اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و از نظر دیگر محتواهای مربوط به کلمه کلیدی انتخابی شما کامل‌تر بوده تا بتواند مخاطب بیشتری را جذب کند.

درواقع تولید محتوا یک رابطه مستقیمی با سئو و بهینه‌سازی دارد و بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که بدون تولید محتوا و انتشار یک محتوای بدون کیفیت تمامی فرآیند بهینه‌سازی سایت شما هیچ‌گونه ارزشی نداشته و از بین می‌رود.

برای تولید سرمایه‌گذاری روی یک محتوای مناسب باید راهکارهای فوق‌العاده یا در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که از ابزارهای مفیدی روی آن در نظر داشته و برای جذب رتبه گوگل سعی کنید یک تولید محتوای حرفه‌ای را انجام دهید و سعی کنید روی یک مقالات بلند تمرکز کرده و نشان دهید که شانس شما بر روی صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو چقدر است.

استفاده از آدرس صفحات کوتاه خوانا

لینک آدرس صفحات سایت تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت دارد و بهینه‌سازی آدرس‌های سایت می‌تواند باعث شود تا در موتور جستجو سریع‌تر صفحه سایت شما پیدا شود.

سعی کنید آدرس صفحات را کوتاه و خوانا کنید و از کلمات کلیدی رمزی در آدرس صفحات استفاده کنید از حروف و کلمات معادل انگلیسی در صفحه آدرس استفاده کرده تا بتوان رتبه سایت را افزایش داد. هیچ‌گاه از حروف و کلمات فارسی در این بخش استفاده نکنید سعی کنید به‌هیچ‌وجه از فاصله برای درجه بین کلمات استفاده نکرده و به‌جای آن از-یا، استفاده کنیم.

از تگ‌های هدینگ‌تون برای تولید محتوای متنی استفاده کنید.

تگ یا همان سرتیترهای اصلی می‌تواند تاثیر بسزایی روی مرتب بودن و استاندارد بودن تولید محتوا شما بگذرد زیرا این یکی از مهم‌ترین فاکتورها و پارامترها برای ربات‌های گوگل است که می‌تواند در رتبه دهی صفحات سایت شما تاثیر مستقیمی بگذارد.

به‌روزرسانی محتواهای قدیمی سایت

اگر از تاریخ انتشار محتوای شما زمان زیادی می‌گذرد تمامی محتوا نیاز به بروزرسانی دارند باید به این مسئله توجه کنید که مطالب مهمی را که قبلاً منتشر کردید به‌صورت مستمر و طی دوره‌های مختلف زمانی مثلاً یک‌سال یک‌بار یا ۶ ماه یک‌بار بررسی کرده و آن‌ها را با آخرین اطلاعات مربوط خود بروزرسانی کنید.

در این محصولات باید اون مطالب به‌سرعت کاملی بازنویسی شده و مطالب جدیدی به آن اضافه شود و سعی کنید هیچ‌گاه مطالب قبلی را حذف نکنید چون ممکن است باعث شود تا و درج محتوای تکراری برای شما در موتورهای جستجوی گوگل سبز شود باید طبق اصول خاص مطالب قبلی حذف‌شده و مسئله‌های جدید هدایت شود.

گذاشتن محتواهای چند رسانه‌ای

محتوای چندرسانه‌ای مانند فیلم‌ها عکس‌ها یا فایل‌های صوتی می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی بهبود شرایط سئو سایت بگذارد بهتر از قبل سرود این تپه‌ها اطلاعات مناسبی از آن‌ها دریافت کرده و آن‌ها را در ویدیوها و سایت خود نشر دهید.

استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی

از مهم‌ترین پارامترهای سئو کلاه سفید استفاده از لینک سازی‌های داخلی و خارجی است. هر کدام از این لیک سازی ها مزایای خاص خود را داشته که می‌تونه به‌صورت هدفمند انجام‌شده و نتیجه بسیار مؤثری را در افزایش رتبه و بازدید سایت ایجاد کند.

باید لینک سازی داخلی را به‌گونه‌ای انجام دهید که مطالب مرتبط با صفحه سایت شما به یکدیگر وصل شود.

ارسال نظر