جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

بازار کار و درآمد طراحی سایت چگونه است؟

امروزه بسیاری از کسب ­وکارها برای معرفی خود یک سایت دارند. حتی بسیار از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان محصولات مختلف برای فروش محصول خود اقدام به تاسیس یک سایت فروشگاهی کرده­اند تا بتوانند از طریق آن سایت فروشگاهی محصولات خود را به فروش برسانند. طراحی سایت روزبه­روز در حال گسترش است و با کسب مهارت‌های مورد نیاز برای طراحی سایت، می­توان به درآمد مناسبی از این راه رسید.

مهارت­های مورد نیاز برای طراحی سایت

کسب درآمد از طریق طراحی سایت هم مثل همه شاخه­های برنامه­نویسی نیاز به داشتن مهارت دارد. با توجه به زمینه­ای از طراحی سایت که می­خواهید در آن فعالیت کنید، باید مهارت­های مورد نیاز آن حوزه را یاد بگیرید. در کل برنامه­نویسان وب به دو دسته برنامه­نویس فرانت یا frontend developer و برنامه­نویس بک یا backend developer تقسیم می‌شوند.

کسانی که در حوزه برنامه­نویس فرانت کار می‌کنند باید مسلط به html،css ، bootstrap ،javascript و فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپت مثل reactjs و node.js باشند و با نرم­افزارهای گرافیکی مثل فوتوشاپ و illustrator هم آشنا باشند. برنامه­نویسان بک هم باید مسلط به تکنولوژی .net و زبان برنامه­نویسی C# یا VB و یا مسلط به زبان Php و یکی از فریمورک­های آن مثل لاراول باشند.

در کنار مهارت‌هایی که بیان کردیم می­توان با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا یا دروپال بدون داشتن دانش کدنویسی و در سریع‌ترین زمان طراحی سایت را انجام داد. هریک از مهارت­هایی که در این بخش به آن اشاره کردیم بازار کار خوبی دارند و به وسیله آن می­توانید به درآمد خوبی برسید.

راه های مختلف کسب درآمد از طراحی سایت

بعد از انتخاب شاخه مورد نظر و کسب مهارت­های مورد نیاز آن شاخه طراحی سایت، می­توانید به راحتی با تخصصی که به­دست آورده­اید، درآمدزایی کنید.

برای کسب درآمد از طراحی سایت در شاخه­های مختلف برنامه­نویسی از جمله طراحی سایت دو مسیر کلی پیش روی برنامه­نویسان قرار دارد.

  • مسیر اول که به ذهن هرکسی خطور می­کند، کسب درآمد از طریق استخدام در یک شرکت برنامه­نویسی و طراحی سایت است. استخدام شدن در یک شرکت معایب و مزایای خودش را دارد. از مهم ترین مزایای استخدام شدن در یک شرکت می­توان به داشتن حقوق ثابت در هر ماه و برنامه­ریزی مالی براساس آن حقوق، حضور در محیط کاری و برقراری تعاملات و ارتباطات اجتماعی با همکاران و داشتن انواع مختلف پوشش بیمه­ای اشاره کرد.
  • در کنار استخدام شدن در شرکت­های برنامه­نویسی یک انتخاب جذاب دیگر برای برنامه­نویسان، کار پروژه­ای و فریلنسری است. در کار فریلنسری برنامه­نویس بدون این­که به صورت تمام وقت استخدام شرکتی باشد، پروژه­ای را که مورد نیاز یک کسب­وکار یا شخص است را به صورت دورکاری انجام می­دهد و در ازای آن مبلغی را دریافت می­کند.

برنامه­نویسان برای گرفتن پروژه­های فریلنسری می­توانند از دوستان خود که در حوزه برنامه­نویسی هستند کمک بگیرند و با واسطه آن‌ها پروژه بگیرند. روش دیگر گرفتن پروژه از طریق کانال­های تلگرامی درخواست پروژه یا سایت­های ایرانی مثل Punisha، Parscoders و Karlancer است.

نکته جالب و بسیار جذاب حوزه فریلنسری این است که حوزه فعالیت فریلنسری محدود به ایران نیست و می­توان از طریق سایت­های خارجی نظیر Freelancer.com و حتی شبکه اجتماعی Linkedin از خارج از ایران هم پروژه گرفت که با توجه با ارزش پایین پول ایران در مقایسه با دیگر کشورها، می­توان از این طریق به درآمد مناسبی رسید.

بازارکار طراحی سایت

با کسب مهارت مناسب در هر یک از حوزه­های برنامه­نویسی وب می­توان به درآمد مناسبی رسید. در واقع می‌توان گفت بازار کار مناسبی برای این حوزه کاری وجو دارد.

بازار کار حوزه طراحی سایت بسیار مناسب است، به عنوان مثال اگر فردی مسلط به زبان Php با فریمورک لاراول باشد، با جستجو در سایت جابینجا با حدود 400 فرصت شغلی مختلف روبه­رو خواهد داشت.

برای سایر حوزه­های برنامه­نویسی وب هم همینطور است. برای هر یک از حوزه­های برنامه نویسی .net، reactjs و وردپرس بیش از 300 فرصت شغلی مناسب با شرایط و مزایای مختلف وجود دارد.

میانگین درآمد یک طراح سایت

با توجه به سطح تخصص و سابقه کار درآمد یک طراح سایت متفاوت است در این بخش میانگین در آمد و قیمت طراحی سایت با کد نویسی و قالب آماده را بیان می­کنیم.

میانگین حقوق یک برنامه­نویس با توجه به تخصص آن متفاوت است. به عنوان مثال با جستجو در سایت جابینجا می­بینید که حقوق برنامه­نویس فرانت که در حوزه reactjs کار می­کند از 5 میلیون تا حدود 20 میلیون تومان است.

درآمد برنامه­نویسان بک هم مثل برنامه­نویسان فرانت از 5 میلیون شروع می­شود و تا 20 میلیون تومان هم می­رسد و حتی در مواردی می­تواند بیشتر از این مبلغ هم باشد.

مواردی که تا به اینجا گفته شد شامل درآمد استخدام در شرکت­های برنامه­نویسی است ولی درآمد کار فریلنسری متفاوت با این اعداد است. درآمد یک فریلنسر به شدت متغیر است و نمی­توان عدد دقیقی را برای آن بیان کرد ولی در این بخش به صورت تقریبی آن را بیان می­کنیم.

به عنوان مثال اگر شما برنامه­نویس وردپرس باشید به راحتی می­توانید پروژه­های کوچک طراحی سایت را انجام دهید. اگر فرض کنیم فردی هر هفته یک پروژه طراحی سایت با وردپرس را انجام دهد و به ازای آن 4 میلیون تومان دریافت کند این فرد ماهیانه می­تواند حدود 16 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

درآمد کار فریلنسری در سایر حوزه­های برنامه­نویسی برای افراد با تخصص­های مختلف متفاوت است. ولی در کل به طور میانگین می­توان گفت درآمد یک طراح سایت فریلنسر از 8 میلیون تومان تا حدود 30 میلیون تومان می­تواند باشد.

نتیجه گیری

در این محتوا ما به بررسی بازار کار حوزه طراحی سایت، مهارت­های مختلف مورد نیاز در این حوزه، روش­های مختلف کسب درآمد در آن و میانگین درآمد برنامه­نویسان وب پرداختیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر