Quality Score چیست؟
Quality Score ابزار اندازه گیری تبلیغات در گوگل است که تعیین می کند کلمات و صفحات وب سایت شما تا چه اندازه به کسانی که دنبال کلمات کلیدی شما در گوگل هستند ارتباط پیدا می کند.
در واقع امتیازی که گوگل به تک تک کلمات کلیدی شما در سیستم گوگل ادوردز می دهد را به اصطلاح Quality Score می نامند که دامنه آن از 1 شروع می شود و تا 10 ادامه پیدا می کند.
به طور معمول ، طبق قانون گوگل هرچه قدر این امتیاز به 10 نزدیک تر باشد ، هزینه های شما نسبت به رقیبانتان کاهش خواهد یافت و هم تاثیر مستقیم روی جایگاه آگهی شما نسبت به رقیبانتان دارد. از این رو یکی از مهمترین بحث های تبلیغات کلیکی گوگل داشتن بالای این امتیاز هست و شما هم باید کلمات کلیدی خود را طوری انتخاب کنید که به عدد 10 نزدیک شوید.
چه عواملی روی Quality Score نقش دارند؟
عوامل زیادی روی Quality Score نقش دارند اما به طور عمده سه عامل اصلی که گوگل ادوردز تعیین می کند به شرح زیر می باشد:
1- Keyword relevance : کلماتی انتخاب کنید بهتر است پارامترهایی را رعایت کنند. کلمات کلیدی حتما باید مربوط به نوع فعالیت کاری باشند و در وب سایت و صفحات وب سایت شما موجود باشند و شما برای این کلمات کلیدی متن هایی داشته باشید. در ضمن از تعریف کردن خیلی عام یا تخصیی کلمات کلیدی جلوگیری فرمایید .
2- Landing page quality : شما باید از هاست و سرور مناسب استفاده نمایید. در ضمن یکی از قانون های مهم گوگل این است که وب سایتی را که مایل هستید تبلیغات کنید حتما باید دارای دامین اصلی باشد، وب سایت شما باید اورجینال باشد یعنی کپی نباشد ، از پارک کردن سایت خود جدا خودداری کنید .
3- Landing page load time : طراحی سایت شما به نحوی باشد که از نظر لود شدن مشکلی نداشته باشد ، تا حد ممکن از عکس هایی با ظرفیت بالا، فایل های فلش خودداری فرمایید. سایت خود را از نظر سایز استاندارد طراحی کنید یعنی خیلی ارتفاع سایت خود را بالا نبرید به جای آن صفحات اضافه کنید.
ارسال نظر