در تبلیغات گوگل به اصطلاح درصد کسانی که روی آگهی شما کلیک کرده اند به به کسانی که آگهی شما را بعد از جستجوی کلمه کلیدی شما دیده اند CTR می گویند. به عنوان مثال اگر صد نفر آگهی شما را دیده باشند و فقط پنج نفر کلیک کرده اند این درصد برای شما عدد پنج خواهد شد.
این درصد برای سیستم ادوردز بسیار مهم می باشد و یکی از عوامل تعیین کننده Quality Score می باشد یعنی دقیقا به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد.
راه های افزایش CTR :
- از کلمات کلیدی مربوط به نوع فعالیت خود استفاده کنید تا از این طریق مخاطبان سایت شما را پیدا کنند.
- نوع تعریف کلمات خود را محدود کرده و از کلمات عام پرهیز نمایید در مورد مثال بالا به هیچ عنوان از کلمه خالی تحصیل استفاده نکنید.
- از کلماتی استفاده کنید که بارها و بارها قبلا توسط کاربران قبلی جستجو شده باشند یعنی در ذهن موتورهای جستجو موجود باشند.
- از متن های مناسب مربوط به فعالیت تجاری خود و کلمات کلیدی استفاده کنید. یعنی کسی که کلمه شما را جستجو می کند دنبال آگهی می باشد که مربوط به آن کلمه کلیدی است . برفرض مثال اگر موسسه اعزام دانشجو به استرالیا هستید از متنی که در این رابطه باشد استفاده کنید.
- از گروه های جداگانه برای تبلیغات در گوگل استفاده کنید . تا آنجایی که می توانید محصولات خود را دسته بندی کرده و برای هر کدام از آن ها یک گروه تشکیل دهید.
نکات ضروری در رابطه با CTR :
– اول از همه به یاد داشته باشید یک CTR قابل قبول حدود 5 می باشد.
– دوم از جستجو کردن کلمات کلیدی خود در گوگل جدا پرهیز نمایید چون این کار باعث می شود CTR شما پایین آید و روند کاملا منفی روی سیستم تبلیغات شما داشته باشد.