تکتاوب

link-building

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ فرآیند افزایش تعداد لینک های بازگشتی به وب سایت است به نحوی که باعث بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو شود. سوالی که پیش میاید این است که چرا Link Building مهم میباشد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است کمی در مورد روش کارکرد موتورهای جستجو بدانیم.   زمانی که شما […]

لینک بیلدینگ فرآیند افزایش تعداد لینک های بازگشتی به وب سایت است به نحوی که باعث بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو شود.

سوالی که پیش میاید این است که چرا Link Building مهم میباشد؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است کمی در مورد روش کارکرد موتورهای جستجو بدانیم.

 

زمانی که شما کلمه ای را در موتورهای جستجو search میکنید اولین کاری که سیستم باید انجام دهد این است که چگونه بهترین و مرتبط ترین نتایج را نمایش دهد.برای این امر موتورهای جستجو فاکتورهای گوناگونی را مورد بررسی قرار میدهند که همه انها در سئو خلاصه میشود.

برای نمایش مطالب یکی از فاکتورها لینک های ارسال شده به صفحه میباشد به زبان ساده هر لینکی که به سایت ارسال شود به عنوان یک امتیاز مثبت حساب میشود.

اگر 2 صفحه دارای فاکتورهای یکسانی باشند هر صفحه که لینک بیشتری به ان داده شده باشد در نتایج بالاتر قرار میگیرد.

نکته ی مهم اینجاست خیلی ها فکر میکنند هر لینکی به سایت میتواند به سایت کمک کند که این یک اشتباه رایج میان بسیاری از وب مسترها است اما لینک ها به همان اندازه که میتوانند مفید باشند برای سایت به همان اندازه نیز میتوانند به سایت آسیب وارد کنند به طور مثال گوگل به شدت مخالف سایت هایی میباشد که جایگاه خود را در نتایج به فروش میرسانند ولی متاسفانه هنوز سایت هایی هستند که جایگاه خود را در نتایج به فروش میگذارند.

وب مسترها فکر میکنند این لینک ها میتواند برای انها مفید باشد اما در واقع این لینک ها فقط در مدت زمان کوتاه برای انها مفید میباشد و در مدت طولانی نتایج منفی خواهد داشت که میتوان از انها به spam شناخته شدن و در نتیجه منجر به حذف شدن انها میشود.

محتوای یک سایت قلب سایت میباشد پس بهترین مکان برای گرفتن لینک از محتوای ان میباشد.

مدیران وب سایت ها در لینک دادن به بقیه سایت ها بسیار دقت میکنند اما خیلی مهم میباشد که در محتوا چگالی میان محتوا و لینک رعایت شود یعنی در متن خیلی زیاد از لینک استفاده نشودتا منجر به spam شناخته شدن نشود.

محل قرار گرفتن لینک به طور کلی به 2 دسته تقسیم میشود:

الف) در سایت

ب) خارج از سایت

نحوه انجام لینک بیلدینگ

1- یک وبلاگ ایجاد نماییدو

وبلاگی ایجاد کنید و به طور مستمر محتویات ارزشمند به آن اضافه نمایید به طوری که افراد پس از خواندن مطالب آن ترغیب گردند به وبلاگ شما لینک بازگشتی دهند.

2- برای وبلاگ خود فید RSS ایجاد نمایید.

با این کار به دیگران این امکان را می دهید که از مطالب وبلاگ شما استفاده نمایند و لینک بازگشتی به وبلاگ شما دهند.

3- در وبلاگ خود به وبلاگ دیگران لینک دهید.

وبلاگ یک ابزار اجتماعی است . هر چه بیشتر شما به وبلاگ دیگران در وبلاگ خود لینک دهید دیگران نیز متقابلا این کار را انجام می دهند و تعداد لینک های بازگشتی به وبلاگ شما افزایش می یابد.

4- در وبلاگ های دیگران به صورت مهمان مطلب بنویسید.

با وبلاگ نویسان دیگر که مرتبط با کسب و کار شما در وبلاگ خود مطلب می نویسند ارتباط برقرار کنید و موافقت آن ها را برای انتشار مطالب شما جلب نمایید و از آن ها بخواهید که به وبلاگ شما لینک بازگشتی دهند.

5- در مورد اخبار جدید مطلب بنویسید.

در صورتی که در مورد وقایع و اخبار جدید مطلب بنویسید به دلیل تازگی مطالب ، طبق الگوریتم های گوگل ، رتبه وب سایت شما بهبود می یابد و افراد پس از وارد شدن از طریق گوگل به وب سایت و خواندن مطالب ، به وب سایت یا وبلاگ شما لینک می دهند.

6- در مورد مشتریان موفق خود مطالعه موردی ایجاد و منتشر نمایید.

پس از هماهنگی و اعلام رضایت مشتریان مبنی بر انتشار مطالعه موردی و داستان های موفقیت ، آن ها نیز ممکن است در وب سایت خود به وب سایت شما لینک بازگشتی دهند.

7- سیستم نظرسنجی ایجاد و مدیریت نمایید.

در صورتی که نظر سنجی برگزار نمایید و به دیگران این قول را بدهید که پس از انجام نظرسنجی نتایج آن در اختیار عموم قرار می گیرد ، دیگران نیز در وب سایت خود به سیستم نظرسنجی شما لینک می دهند و با این کار لینک های بازگشتی به وب سایت شما افزایش می یابد.

8- کتاب الکترونیکی تهیه نمایید.

در صورتی که کتاب الکترونیکی تهیه نمایید این احتمال افزایش می یابد که دیگران به کتاب ها و وب سایت شما لینک دهند.

9- سمینار رایگان برگزار نمایید و نسخه ای از آن را در اینترنت منتشر نمایید.

در صورتی که این سمینار ، آموزشی و با هدف اطلاع رسانی باشد حاضران در این سمینار و دیگران ، مطالب و لینک وب سایت شما را با دیگران به اشتراک می گذارند.

10- ابزارهای رایگان ایجاد نمایید.

در صورت انجام این کار دیگران از ابزارهای شما استفاده خواهند کرد و ممکن است به صفحاتی از وب سایت شما که این ابزارها را ارائه می دهند لینک دهند.

11- اینفوگرافیک ( عکس های حاوی اطلاعات) ایجاد نمایید.

محتویات بصری شامل اینفوگرافیک ، آمار و نمودارها ایجاد نمایید زیرا افراد به اشتراک گذاری این نوع از محتوا بسیار علاقه مندند. اطمینان حاصل کنید که امکان استفاده از محتویات ایجاد شده توسط شما در وب سایت های دیگران وجود دارد.

12- اسلاید ایجاد نمایید.

می توانید قسمتی از مطالب خود را در قالب پرزنتیشن های اسلایدی در وب سایت خود و یا وب سایت هایی که امکان آپلود فایل های پرزنتیشن در آن ها وجود دارد قرار دهید که با این کار لینک های بازگشتی به و سایت شما افزایش می یابد.

13- مورد مصاحبه قرار گیرید.

این امکان را فراهم نمایید تا دیگران با شما به انجام مصاحبه بپردازند و در وب سایت های دیگر محتویات این مصاحبه منتشر گردد و به وب سایت شما لینک بازگشتی داده شود.

14- با رقبا در کسب وکار خود ارتباط دوستی برقرار نمایید.

با رقبای خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که از مطالب وبلاگ شما با ذکر منبع در وب سایت خود استفاده نمایند.

15- مواردی که در خصوص برند شما است را جستجو نمایید.

در موتورهای جستجو مطالبی که در خصوص برند شما نوشته شده است را یافته و از وب مسترهای آن ها بخواهید که به وب سایت شما لینک بازگشتی دهند.

16- از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

دکمه های اشتراک گذاری مطالب را در وبلاگ و یا صفحات وب سایت خود قرار دهید تا امکان اشتراگ گذاری مطالب با دیگران فراهم گردد.

17- مطالعه موردی برای دیگران باشید.

در صورتی که این امکان را به دیگران بدهید تا به نشر مطالعات موردی در خصوص کسب و کار شما بپردازند در این صورت آن ها لینک وب سایت شما را در وب سایت خود قرار خواهند داد.

18- نسخه آزمایشی محصولات و خدمات خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

در صورتی که افراد به استفاده از نسخه آزمایشی محصولات و خدمات شما بپردازند ممکن است در وب سایت خود و یا دیگران در مورد آن ها مطلب بنویسند و به صفحات مربوط به محصولات و خدمات شما لینک بدهند.