ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از روش های بازاریابی مستقیم است در این روش صاحب کسب کار یک ایمیل تبلیغاتی جذاب آماده می کند و یکباره آن را برای هزاران نفر ارسال می کند امروزه این روش تبلیغاتی به دلیل مزایای فراوانی که دارد به عنوان یکی از اصل ترین روش های تبلیغاتی در دنیا محسوب می شود و تحقیقات گسترده ای در جهت افزایش بازده این روش در حال انجام است . اهمیت این روش به حدی است که به عنوان مثال در سال ۲۰۰۹ فقط در کشور انگلستان حجم مبادلات صورت گرفته توسط آن در حدود ۲۹۲ میلیون پوند و در سال ۲۰۰۶ این مبلغ در ایالات متحده معادل ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.
ایمیل مارکتینگ چه مزیتی برای شما دارد ؟
از جمله مزایای این روش عبارتند از :
- بیشتر از ۵۰% از کاربران اینترنت هر روز از ایمیل استفاده می کنند .
- تعداد این کاربران بسیار زیاد است . به عنوان مثال تعداد کاربران اینترنت در ایران حدود ۱۸ میلیون نفر تخمین زده شده است .
- امکان دسته بندی و تفکیک مخاطبین به راحتی وجود دارد . این امر امکان تبلیغات هدفمند را فراهم می کند
- گستره این بازار به اندازه کل کشور و یا حتی کل کاربران اینترنت در دنیاست .
- این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بسیار کم هزینه است .
- این روش از سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است . به گونه ای که شما تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا اینکه متنی پر محتوی غنی و جذاب طراحی کنید ، ارسال این متن به صدها هزار نفر فقط به اندازه یک کلیک کردن زمان نیاز دارد .
ارسال نظر