جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

فونی شاپ : به چه علت با گذشت زمان شارژ دهی باتری گوشی ها پایین می آید؟

امروز می خواهیم به بررسی اینکه چرا با گذشت زمان از میزان شارژ دهی باتری های گوشی ها کم می شود بپردازیم. بنبراین اگر گوشی شما نیز به این مشکل دچار شده است پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم در این رابطه را به دست آورید.

زمانی که یک گوشی برای اولین بار خریداری می شود با زمانی که برای چند مدت مورد استفاده قرار می گیرد از نظر میزان شارژ دهی بسیار با یک دیگر متفاوت هستند اما به راستی علت چنین اتفاقی چه می تواند باشد؟ می توان گفت اگر مدت بیش از یک سال از استفاده شما از باتری می گذرد متوجه کم شده میزان شارژ دهی آن شده اید به طوری اگر از گوشی مدت زمان زیادی است که استفاده می کنید قطعا دیگر میزان شارژ دهی اولیه را ندارد به طوری که حتی میزان شارژ گوشی برای یک روز نیز کافی نیست.

شش مورد مهم در مورد باتری های موبایل – رسانه کلیک

چرخه باتری گوشی چگونه است؟

گوشی ها برای اینکه بتوانند کار کنند نیاز به باتری دارند. باتری برای اینکه بتواند انرژی لازم را برای روشن شدن و فعالیت های گوشی تولید کند نیاز به یک سری واکنش های شیمیایی ارد که در طول آن انرژی لازم برای گوشی فراهم می شود. به طور کلی باتری از سه بخش مهم تشکیل شده است که شامل، الکترو های مثبت و منفی، مایع الکترولیت است که الکترود های مثبت و منفی در این مایع الکترولیت قرار گرفته اند. طریقه شارژ شدن باتری به این صورت است که زمانی که گوشی به برق متصل می شود یون های لیتومی که در مایع الکترولیت قرار گرفته اند الکتروهای مثبت را دریافت و به سمت الکترود منفی جذب می شود به این صورت انرژی لازم برای انجام فعالیت های گوشی فراهم می شود و زمانی که گوشی از شارژ خارج می شود عکس فرآیند فوق برای تخلیه شارژ صورت می گیرد به دین صورت که یون ها از سمت الکترود منفی به الکترود مثبت حرکت می نمایند. بنابراین می توان گفت سیکل باتری بسیار حائز اهمیت است زیرا ممکن است یک باتری برای یک گوشی به مدت چند سال دوام بیاورد و مشکلی از لحاظ شارژ دهی نداشته باشد اما گوشی دیگر ممکن است ظرف مدت کمتر از 6 ماه خراب شود و شارژ دهی اولیه را نداشته باشد علت این امر تفاوت در مورد استفاده قرار گرفتن باتری و استفاده از روش هایی که عمر مفید باتری را افزایش می دهد دارد.

یک باتری سالم در مدت عمر مفیدش چند سیکل را طی می کند؟

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم معمولا تعدا سیکلی که برای هر باتری در نظر گرفته اند 500 الی 600 سیکل است. منظور از یک سیکل کامل این است که باتری گوشی به طور کامل شارژ آن به صفر برسد و مجدد به 100 درصد شارژ برسد. می توان بیان نمود زمانی که باتری گوشی شما 40 درصد شارژ دارد و شما آن را به شارژ متصل می نماید تا کامل شارژ شود در واقع باتری برای شارژ شدن یک چرخه را طی نکرده است. به همین علت همیشه توصیه می شود که قبل از رسیدن شارژ گوشی به محدوده 20 درصد آن را به شارژ متصل نمایید تا باتری بتواند تعداد چرخه های بیشتری را طی نماید. توجه داشته باشید که زمانی که گفته می شود 500 ال 600 چرخه تمام این سیکل ها به صورت تخمینی در نظر گرفته شده است.

چرا نباید باتری گوشی موبایل را شبانه شارژ کنید - دیجی‌کالا مگ

نحوه شارژ شدن باتری های لیتیوم یونی به چه صورت است؟

زمانی که باتری های لیتیوم یونی برای شارژ شدن به برق متصل می شوند به سمت یون های لیتیوم بار مثبت جذب می شود و بعد از آن به سمت بار منفی حرکت می کنند. زمانی که گوشی بیش از مقدار شارژ می شود تعداد بار های مثبتی که به سمت بار منفی جذب می شوند زیاد می شود و باعث یک اختلاف پتانسیل به دو بار مثبت و منفی می شود. برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل ایجاد شده بین دو بار از واحدی به نام ولتاژ اندازه گیری می شود. اطلاعاتی که بر روی باتری درج می شود به اختلاف پتانسیلی است که در هنگام شارژ شدن ایجاد می شود.

آیا ولتاژی که در حین شارژ به باتری وارد می شود برابر باز زمان تخلیه شارژ است؟

هنگامی که ولتاژ زیادی به باتری وارد می شود سبب داغ شدن و افزایش دمای آن می شود. اگر باتری بیش از نیاز ان که 3900 میلی آمپر ولتاژ نیاز دارد بیشتر شارژ شود به همان نسبت دمای آن افزایش پیدا کرده. از آن جایی که در هنگام شارژ انرژی به سمت بار مثبت جذی می شود باعث خراب شدن کاتد می شود. همان طور که گفته شد شارژ لازم برای باتری ها 3900 میلی آمپر است و نمی توان میزان ولتاژ و ساختار باتری را دستکاری نمود. یکی از نقاط مثبت در باتری های گوشی قابل بازیافت بودن آن ها است اگر باتری ها قابل بازیافت و یک بار مصرف بودند قیمت تهیه باتری از قیمت خرید طلا بیشتر بود. اکثرا شرکت های تولید کننده درصدد تلاش برای بهبود باتری های های لیتیوم یونی هستند. می توان گفت اگر شرکتی بتواند باتری با قابلیت شارژ دهی بیشتر و مدت زمان طولانی بتواند میزان شارژ خود را حفظ نماید به تبع آن می تواند قطعا درآمد بیشتری را به دست آورد. تنها راه کارایی که فعلا برای گوشی ها قابل اجرا است این است که تا جایی که گوشی نیاز به شارژ دارد آن را شارژ کرد.

باتری خوب را از کجا می توان تهیه نمود؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولو ژی تعداد باتری های بی کیفیت و تقلبی روز به روز در بازار افزایش پیدا می کند به حدی که تشخیص آن ها از باتری اصل و اورجینال دشوار است و به راحتی نمی توان آن ها را تشخیص داد. بنابراین اگر نگران تهیه باتری از فروشگاه های معتبر و دارای تجربه می گیرید. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه بزرگ اینترنتی فونی شاپ است. فونی شاپ انواع بلتری های اصل برای تمامی گوشی ها به عهمراه لوازم جانبی به مشتریان عرضه می نماید. شما با خیال آسودگی و بدون نگرانی از اصل بودن باتری می توانید اقدام به تهیه باتری مناسب از این فروشگاه کنید. فونی شاپ برای آرامش خاطر شما تمامی محصولات خود را ضمانت می کند. فونی شاپ در تمام نقاط کشور قابل دسترسی است.

ارسال نظر