جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

تاثیر نام دامنه در رتبه گوگل

سند اطلاعات بسیاری را در خصوص راههایی که گوگل ممکن است از نام دامنه شما برای رتبه بندی وبسایت تان استفاده نماید را مشخص میکند.

گوگل انواع ویژه ای از اطلاعات مرتبط در خصوص اینکه چگونه یک صفحه درون یک شبکه کامپیوتری میزبانی میشود را خاطر نشان میکند که می تواند در رتبه وب سایت ها تاثیر گذار باشند. برای مثال، گوگل سعی میکند تا به حق بودن نام دامنه ها را مشخص کند.

بر طبق گوگل، دامنه های با ارزش، اغلب پیشاپیش برای چندین سال خریداری میشوند درحالیکه دامنه های اسپم کننده بندرت بیش از یکسال خریداری میشوند. برای بررسی ارزش یک دامنه، گوگل اطلاعات زیر را ثبت می کند:

  • مدت ثبت نام دامنه (یک سال یا چندین سال)
  • آدرس دارنده وب سایت، مدیر و اطلاعات تماس
  • پایداری داده ها و شرکت میزبانی کننده
  • تعداد صفحات وب سایت (وب سایت ها می بایست بیشتر از یک صفحه داشته باشند)

گوگل میگوید که لیستی از اطلاعات تماس مشکوک، سرورهای بد و IP های نامعتبر را دراختیار دارد که کمک میکند تا بفهمد چه موقع اسپمرها دامنه ای را ثبت می کنند.

به علاوه، سند مشخص میکند که گوگل می تواند اطلاعات سرورها را به اشکال مختلف چک نماید. برای مثال، Name Server های خوب میتوانند ترکیبی از دامنه های متفاوت با ثبت نام کننده گان مختلف باشد.

Name server های بد ممکن است فقط شامل دامنه هایی با موضوعات جنسی، سایت های اسپم کننده، توده ای از دامنه ها که توسط یک نفر خریداری شده اند یا دامنه هایی با بسیاری از کلمات تجاری باشند.

تاثیر این بحث بر وب سایت شما

اول از همه، شما میبایست مطمئن شوید که متون وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده اند. چنانچه متون وب سایت شما بهینه سازی نشده باشند، فاکتورهای رتبه بندی دیگر نیز به شما کمک نخواهند کرد.

ممکن است بخواهید که دامنه وب سایت تان را از قبل برای چندین سال ثبت نمایید تا به گوگل نشان دهید که تصمیمتان در مورد وب سایت تان جدی است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان توسط شرکتی معتبر میزبانی می شود.

مقاله بعدی ما درخصوص لینک های ورودی و رتبه شما در گوگل می باشد. در مقاله بعدی، به بحث پیرامون اهمییت فاکتورهای مهم دیگری که میتوانند در رتبه گوگل شما تاثیر گذار باشند میپردازیم.

ارسال نظر