جهت عضویت در کانال تلگرام تکتاوب کلیک کنید

انواع ارز دیجیتال معتبر

ارز دیجیتال تتر (USDT) با ارز اتریوم (ETH) چه تفاوتی دارند؟ مگر همه ارزها برای سرمایه‌گذاری نیستند و با خریدوفروش آنها به سود نمی‌رسیم؟

ارزهای تتر و اتریوم جزء ارزهای برتر باارزش بازار بالایی هستند که در اغلب کیف پول سرمایه‌گذاران دیده می‌شود. اما هرکدام از این ارزها کارایی خاص خود را دارند. ارز تتر یک استیبل کوین است و قیمت ثابتی دارد. هر تتر به قیمت ۱ دلار در بازار کریپتوکارنسی معامله می‌شود. ارزی که تغییر قیمت ندارد چرا ارزش بازار بالایی دارد؟ چرا ما به‌جای خرید اتریوم باید ارز تتر را بخریم؟ در دنیای کریپتوکارنسی هزاران ارز معرفی شده‌اند که هرکدام ماهیت خاصی در بازار دارند و در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید با انواع ارز دیجیتال معتبر آشنا شوید و در بهترین سایت خرید ارز دیجیتال به معامله بپردازید، تا انتها با ما همراه باشید.

انواع ارز دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی

هنگامی که افراد درباره دنیای ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند، بیت‌کوین در رأس صحبت‌هاست. درصورتی‌که ما در بازار هزاران رمزارز داریم که برای تکمیل کردن راه این ارز به بازار آمده‌اند. پروژه‌های خیلی قوی دارند و در مدت‌زمان یکسان خیلی بیشتر به شما سود می‌دهند. درست است که بیت‌کوین پرچم‌دار بازار و اولین ارز معرفی شده است اما ارزهای خیلی بیشتری وجود دارند که ارزش خرید دارند. ممکن است با خودتان فکر کنید انتخاب کردن ارز برای سرمایه‌گذاری سخت است و می‌ترسید که به‌جای خرید یک ارز خوب، روی یک شت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید. با توضیحاتی که ما در این بخش به شما می‌دهیم می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید که کدام ارز دیجیتال معتبر است و ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

ارزهای دیجیتال کلاسیک

  • بیت‌کوین: این ارز به‌تنهایی یک دسته را به خود اختصاص می‌دهد و ارزشمندترین پروژه بلاک‌چینی شناخته می‌شود. کاربرد این ارز در انتقال همتا به همتای پول به شکل غیرمتمرکز و امن است.
  • آلت کوین: به جز بیت‌کوین بقیه ارزها در دسته آلت کوین قرار می‌گیرند.
  • کوین: ارزهایی که بلاک‌چین مخصوص خود را دارند در این دسته قرار می‌گیرند؛ مانند اتریوم.
  • توکن: توکن به پروژه‌هایی گفته می‌شود که بلاک‌چین آنها هنوز راه‌اندازی نشده است و از بستر بلاک‌چین پروژه‌های معروف استفاده می‌کنند. ساخت توکن در بلاک‌چین‌های سولانا، کاردانو و اتریوم امکان‌پذیر است.

الگوریتم اجتماع

ارزهای دیجیتال از نظر اینکه از چه الگوریتمی برای رسیدن به اجماع جهت تأیید و ثبت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

الگوریتم اثبات کار (PoW): بیت‌کوین، نسخه اولیه اتریوم و لایت‌کوین از جمله شبکه‌هایی هستند که از این الگوریتم استفاده می‌کنند.

اثبات سهام (PoS): شبکه‌هایی مانند کاردانو، ایاس، اتریوم ۲ و ترون در این دسته قرار می‌گیرند.

 پلتفرم‌های قرارداد هوشمند

این پلتفرم‌ها بلاک‌چینی هستند که قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز را پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با این قراردادها تعامل داشته باشند. از آنها جهت وام دادن و قرض گرفتن، قفل‌کردن دارایی و ایجاد توکن استفاده کنند. پلیگان و سولانا از مهم‌تریم ارزهای این حوزه هستند.

ارزهای دیجیتال حوزه وب 3

حوزه اینترنت نسل سوم، جدید و بسیار جامع است. پروژه‌های ارز دیجیتال نسل سوم معرفی شده‌اند تا مشکلات و نقص‌های دو نسل قبل را رفع کنند. رایانش مرزی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در گسترش حوزه وب ۳ تأثیرگذار هستند. پروژه‌هایی مانند فایل کوین، Arweave، Handshakes و  Audiusدر این حوزه فعالیت می‌کنند.

ارزهای دیجیتال حوزه امور مالی غیرمتمرکز

این حوزه با نام دیفای (DeFi) شناخته می‌شود که یک سیستم مالی باز جهانی است و برای عصر اینترنت ساخته شده است. این سیستم جایگزین سیستم‌های مالی سنتی و غیرشفاف قدیمی است و جایگزین مناسبی برای ارزهای محلی و بانک‌ها به شمار می‌رود. با استفاده از دیفای امکانات ویژه‌ای مانند دریافت وام، پرداخت وام، انتقال پول، خرید بیمه و پیداکردن سرمایه‌گذار برای ایده‌های کاربران فراهم می‌شود. از جمله رمزارزهای معروف که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توان به ارز دیجیتال ترا، LUNA، چین لینک، آوی و میکر اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال صرافی‌ها

برخی از صرافی‌ها، ارز دیجیتال مخصوص خودشان را دارند. هدف این ارزها کم‌کردن هزینه‌های ترید و معامله‌گری در همان صرافی است. استفاده از این رمزارزها سبب حذف هزینه انتقال ارزهای دیجیتال و یا ایردراپ ارزهای دیگر به استفاده‌کنندگان می‌شود. این ارزها هم برای صرافی‌های متمرکز و هم غیرمتمرکز وجود دارند. بایننس BNB، اف‌تی‌ایکس FTT، کوکوین KCS، یونی سوآپ UNI از جمله معروف‌ترین رمزارزهای این دسته هستند.

استیبل کوین‌ها

استیبل کوین‌ها به شما کمک می‌کنند تا زمانی که به پول خود نیاز ندارید ارزش آن را حفظ کنند. ارزش این ارزها همیشه ثابت است و در واقع می‌توان گفت استیبل کوین‌ها ما را به دنیای ارزهای دیجیتال متصل می‌کنند. این رمز ارزها پشتوانه دارند و شما با خیالی آسوده می‌توانید با خرید آن ارزش پول خود را فقط حفظ کنید. دای و تتر از جمله استیبل کوین‌ها هستند که در ایران طرف‌داران زیادی دارند.

شت‌کوین‌ها

ارزهایی را که برای شوخی و جوک توسط گروه‌های مختلف محبوب و معروف می‌شوند، میم کوین و یا شت‌کوین می‌گویند. بسیاری از این ارزها بی‌ارزش هستند و کاربردی در دنیای روزمره ندارند. به دلیل تبلیغات زیادی که برای آنها انجام می‌شود و سفته‌بازی که روی این ارزها انجام می‌شود، قیمت آن در مدت‌زمان کوتاهی رشد بی‌نظیر و وحشتناکی می‌کند. دوج‌کوین و شیبا از معروف‌ترین ارزهای میم کوین هستند.

توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT)

این ارزها در مقابل ارزهای قابل معاوضه مثل بیت‌کوین ایجاد شده‌اند و هرکدام از این ارزها ارزش یکسانی دارند. در این توکن‌ها هر سکه‌ای که ایجاد می‌شود منحصربه‌فرد است و با بقیه سکه‌ها متفاوت است. معمولاً آثار هنری، توکن‌های هواداری و شخصیت‌های بازی از آنها استفاده می‌شود. رمزارز انجین، تتا، چیلیز و اکسی اینفینیتی از جمله ارزهای فعال در این حوزه هستند.

ارزهای دیجیتال حوزه متاورس

ارزهای حوزه متاورس یکی از جدیدترین ارزهایی هستند که وارد بازار شده‌اند که پس از تبدیل نام شرکت فیس‌بوک به متا، تبلیغات زیادی روی آن انجام شد. متاورس دنیای واقعی را به‌وسیله ترکیبی از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و شبکه‌های اجتماعی گسترش می‌دهد. شرکت‌های مایکروسافت، اچ‌تی‌سی و متا از جمله شرکت‌هایی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند. با خرید سند، انجین، مانا، اکسی اینفینیتی شما هم می‌توانید در این عرصه وارد شوید.

کدام دسته از ارزهای دیجیتال معتبر، ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟

در برهه‌ای از زمان هرکدام از این ارزها ترند شده بودند و رشد زیادی کردند. افراد علاقه‌مند به این قسمت از بازار کشانده شدند و سود خود را گرفتند. به‌طورکلی نمی‌توان پاسخ این سؤال را به طور قطعی داد که کدام ارز ارزش سرمایه‌گذاری دارد. شما برای سرمایه‌گذاری نیاز به یک سبد از بهترین ارزهای دیجیتال دارید که مستعد رشد هستند. در ابتدا شما باید در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مانند صرافی ارز دیجیتال تبدیل ثبت‌نام کنید. سپس راجع‌به دسته‌بندی‌هایی که گفتیم و ارزهایی که پوشش می‎دهند تحقیق و تحلیل کنید.

سخن آخر

با افزایش سرمایه‌گذاری و همچنین استقبال مردم جهان در این بازار، ما هرروزه شاهد یک‌دنیای جدید و ارزهای شگفت‌انگیز در بازار کریپتوکارنسی هستیم. هزاران ارز معرفی شده است که بررسی هرکدام برای ما واقعاً نشدنی است. دسته‌بندی ارزهای دیجیتال به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم تصمیم بگیریم. بیش از ۶۰ دسته مختلف وجود دارد که ما می‌توانیم برای ارزهای دیجیتال در نظر بگیریم که ما در این مطلب به معرفی چند تا از مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم. در این مقاله ما تلاش کردیم انواع ارز دیجیتال معتبر و پرکاربرد را به شما معرفی کنیم، امیدواریم توانسته باشیم در انتخاب رمزارز مناسب کمک کرده باشیم.

ارسال نظر